Fem recerca per la salut de les persones

Grups de Recerca
USR
Ajuts a la recerca
Memòria d'activitat
Filiació
Real World Lab
Comitè d'Ètica
SIDIAP
Activitat

• Inscripció PhD Day

El 15 de març l'IDIAPJGol celebra el seu primer PhD Day

Cinc participants rebran finançament per publicar la seva tesi en revistes d'accés obert

Save the dat PhD day

• Variants genètiques covid-19 greu

Un estudi internacional identifica noves variants genètiques relacionades amb la covid-19 greu

El treball, en què ha participat l’IDIAPJGol, associa per primer cop variants genètiques relacionades anteriorment amb les malalties del cor, la trombosi i la inflamació amb la gravetat de la covid-19

covid persistente teknon barcelona

LLegir més

• Esperança de vida, dones i malaltia

Les dones més longeves tenen menys risc de patir malalties multisistèmiques que els homes

L'estudi destaca la importància de les intervencions centrades en endarrerir l’envelliment i les malalties relacionades amb l’edat per augmentar la longevitat i l’esperança de vida saludable

danie franco unsplash h

Foto Danie Franco - Unsplash

• Vacunació covid persistent

La vacunació contra el SARS-CoV-2 redueix el risc de desenvolupar símptomes de covid persistent

L’IDIAPJGol participa en un estudi de cohort publicat a The Lancet Respiratory Medicine que recull dades de més de vint milions de persones de Catalunya, Regne Unit i Estònia. El treball mostra que les vacunes contra la covid-19 tenen una efectivitat de fins al 52 % per prevenir la síndrome postcovid

52518294847 d338aecd05 o

Autoria: Ariadna Creus i Àngel García, Banc d'imatges infermeres

• Comunicació participants ARTPER

Comunicació a les persones que participen a l’estudi ARTPER sobre la reutilització de les seves dades de recerca biomèdica per al projecte CORDELIA

És important que els participants llegeixin atentament aquest full informatiu, que conté informació sobre aquest programa d’abast estatal, orientat a personalitzar la prevenció cardiovascular

drawn heart

LLegir més

• Salut menstrual i nivell socioeconòmic

La salut menstrual està relacionada amb la situació econòmica i la salut autopercebuda

Un estudi liderat per investigadores de l’IDIAPJGol, publicat a BMC Women’s Health, conclou que les dones i les persones que menstruen amb baix nivell d’estudis, menys recursos econòmics i una pitjor percepció de la pròpia salut tenen més probabilitat de referir sagnat abundant i dolor durant la regla

Imatge equitat menstrual CAT2

• Doctorat a l'Atenció Primària

Anna Berenguera: “Als professionals de l’Atenció Primària se’ls ha d’oferir temps i motivació per fer recerca”

El 15 de març se celebra el primer PhD Day de l’IDIAPJGol, que vol promoure la realització del doctorat entre els professionals del primer nivell assistencial i compartir els projectes de tesi doctoral que s’hi estan fent. Hem parlat amb l’adjunta a direcció de l’IDIAPJGol per conèixer en què consistirà aquesta jornada.

national cancer institute NFvdKIhxYlU unsplash

• Entrevista Mariona Pujol

Mariona Pujol: "La gestió professionalitzada de la recerca permet obtenir més recursos per investigar"

La coordinadora de la Unitat de Gestió de Projectes de l’IDIAPJGol va penjar la bata de laboratori per dedicar-se a identificar oportunitats de finançament per al personal investigador i assessorar-lo per obtenir fons per fer recerca. Afirma que li resulta molt atractiva la seva feina, que li permet seguir estant molt a prop de la investigació des d’una altra perspectiva.

mariona pujol