L’IDIAPJGol llegeix les cartes al 4YFN

L’Àrea d’Innovació presenta el Real World Lab de l’Institut a la fira de d’empreses emergents vinculada al Mobile World Congress i entra en contacte amb 35 noves empreses i inversors

  • 12 MARç 2026

L’Àrea d’Innovació de l’IDIAPJGol ha tornat un any més al 4YFN, la fira internacional d’empreses emergents vinculada al Mobile World Congress (MWC), que s’ha celebrat a Barcelona del 2 al 5 de març de 2026. Ho ha fet amb un estand ben original, ambientat en una fira nord-americana dels anys 80, amb una màquina de l’endeví Zoltar i una màquina per fer crispetes, que s’ha convertit en una de les principals atraccions de la fira.

A l’estand, que s’ha compartit amb l’Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL), en el marc de la xarxa d’innovació en tecnologies de la salut XarSMART, s’han acostat centenars de persones atretes pel decorat i per l’olor de les crispetes.

El futur a les cartes

Els professionals de l’Agència d’Innovació, vestits de Zoltar l’endeví, han promocionat el Real World Lab de l’IDIAPJGol –el living lab de l’Institut, centrat en l’atenció primària– entre les persones que s’han acostat a l’estand, mentre els llegien el “futur” a les cartes.

En total, més de 120 persones han deixat que els Zoltar de l’IDIAPJGol els tiressin les cartes. Es tractava de 36 naips inspirats en el tarot, creats pels mateixos professionals de l’IDIAP.

El responsable de l’Agència d’Innovació de l’IDIAPJGol, David Verde, es mostra molt satisfet de la presència al 4YFN aquest any. “Ha estat una experiència brutal”, afirma, i afegeix que durant els dies que ha durat la fira han aconseguit 35 contactes, el triple que els de l’any passat. El responsable d’Innovació de l’Institut explica que la majoria d’aquests nous contactes han estat emprenedors interessats en el Real World Lab i en fer col·laboracions amb l’IDIAPJGol i la resta, inversors i altres professionals.

Punt de trobada d’empreses emergents

El 4YFN (sigla de four years from now) és una fira dedicada a l’ecosistema de les empreses emergents (startups), l’emprenedoria i la innovació, que se celebra des del 2014 a Barcelona, coincidint amb el MWC. La fira està organitzada per GSMA, l’entitat que organitza el Mobile.

Patronat

Col·laboradors

Acreditacions